bönsjälken

sitter på sängkanten med en skål havrefras och ett fett glas oboy och väntar på att filmen ska spolas fram till där jag, igårkväll ,senast med halvöppna ögon kommit till. Japp, jag erkänner.. jag kollar alltid på någon gammal film när jag ska sova vare sig det är en gammal vhs eller en thailändsk skitdvd.. sak samma, jag vill bara kunna somna. haha there you go..
angående nattmaten vet jag att man inte ska äta efter typ nio? bullshit.. jag blev hungrig, och som jag skrev till mia innan magen har ingen lag.. så mat fick det bli, för att magen ska kunna vila i natt. vill inte vakna mitt i natten med en mage som viker sig av hunger.. lockar inte speciellt.

och förresten, nu har jag kommit på vilken bok jag vill läsa sula av toni morrison. så då får vi se om mah teacher är bra på att rekomendera böcker till folk, eftersom jag anser det vara ganska så svårt att säga åhh, den boken skulle passa dig,, blahblahbla genom att bara kolla på människan? ser jag liksom ut att gilla några djupa drama och stark kärleks böcker? saaaaay whaaat? I didnt hear ya,, haha too muuch ya ..men allt återstår väl att se..

idag gjorde man några mirakulösa fynd, otroligt.. jag hade ju faktiskt lyckas komma ur min shoppingfas, men kära stan tog min in i den igen.. dock lite billigare än dom senaste gångerna.. jag och mia hittade nämligen en härlig hörna på H&M med saker för 49,50 kr.. inte illa.. så fick 7 plagg/saker för 350 kr.. dessutom mina pumps (ja dom som jag knäckte klacken på under 10 års jubileumet) reklamenderade (heter det så?) jag.. så gick jag, nu citerar jag mia, på plusminusnoll.. haha
handlade dock strumpbyxor för 200 kr på bla barnavdelningen vid andra låååånga besöket av H&M..
men it was aaaaall worth it :)

magdansen idag var dock lite seg, kände mig helt slut i kroppen och inte alls mycket energi.. jävla baciller som kommer tillbaka.. men jag ger inte upp så lätt, ska minsann kämpa om jag så svimmar.. ni era små hatade baciller kommer inte ta över mig, glöm det era uslingar..

idag är det dessutom den 1 november, tiden går fortare ju längre fram i tiden man kommer.. känns det iaf som.. ända sen jag skrev den igångsättande filosofiska essän om tid har jag inte kunnat sluta fundera på vad tid egentligen är,, och jaa.. allting hänger egentligen ihop med tid.. *suck* blir bara förvirrad av allt detta tänkande..

nu har filmen spolats fram, efter många om och men.. så då säger jag tack för att jag fick ta upp min tid här bloggiz..


imorgon ska jag sooova så länge jag kan, sen förbereda mig för jobbet.. fredag imorogn, känns verkligen inte som det.. men snart är detta lilla lovet över och vi lider mot jul.. SÅ lovely, tänk att få andas den fräscha luften utomhus och låtsats röka när det är riktigt kallt, eller fastän det är mörk så lyser snön upp allt, träden får ett vitt täcke.. allting är frid och fröjd.. staden har en fet julgran och en massa pynt och julljus pryder gatorna långa.. det blir mörkt vid 16 tiden och man kan välja mellan att krypa upp i soffan med en filt och en kopp varm choklad eller te med en mysig film eller krypa in i sin tjocka och varma vinterjacka och pynta sig själv med mössa, vantar och halsduk i syfte att ta en promenad i det härliga winterwonderland för att sedan komma tillbaka med härligt rosiga kinder på blek hy..
nog om skrivandet,.. men knappast nog om julen..  läääängtar är bara förnamnet.. ni vill inte veta mellannamnen och efternamnet..



det var allt från en entreprenör som försöker få bollen i rullning
gonatt

Kommentarer
Postat av: Anonym

och jag skulle vara filosofisk? haaaah!

2007-11-02 @ 13:02:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback